
Salgsbetingelser
Vi setter stor pris på at du har valgt å handle hos oss. For å sikre en trygg og enkel handleopplevelse, har vi utarbeidet salgsbetingelser som beskriver dine rettigheter og plikter som kunde.
Her finner du viktig informasjon om kjøpsprosessen, betaling, levering, returrett og andre vilkår som gjelder for ditt kjøp hos oss. Vi anbefaler at du leser gjennom vilkårene nøye, slik at du er godt informert før du gjennomfører en bestilling.
Har du spørsmål eller trenger hjelp, er du alltid velkommen til å kontakte oss. Vi er her for å hjelpe deg!
Før levering
Avtalen
Avtalen mellom kjøper og DMF Handel (selger) består av opplysningene gitt om produktet i nettbutikken, inkludert spesifikasjoner, priser og leveringsbetingelser, samt eventuell skriftlig korrespondanse. Opplysningene som gis i nettbutikken vil være gjeldende dersom det forekommer avvik mellom ulike informasjonskilder.
Partene
Selger:DMF AS, Viksenga 10, 3530 Røyse
Kontaktinformasjon:post@dmfhandel.no
Organisasjonsnummer:934081579
Kjøper:Personen som utfører bestillingen
Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (mva). De totale kostnadene fremkommer ved bestilling, inkludert alle avgifter og frakt.
Avtaleinngåelsen
Avtalen er bindende når kjøper har sendt inn sin bestilling, og selger har bekreftet mottak. Selger forbeholder seg retten til å avvise bestillinger dersom det er åpenbare feil i pris eller produktbeskrivelse.
Ordrebekreftelse
Selger sender ordrebekreftelse til kjøper via e-post etter bestilling. Kjøper må kontrollere at ordrebekreftelsen samsvarer med bestillingen.
Betaling
Betaling kan utføres med tilgjengelige betalingsmetoder i nettbutikken. Dersom selger tilbyr fakturering, er forfallsdato 14 dager fra levering.
Levering
Leveringstid fremgår av bestillingen. Normalt vil varen leveres innen 5-7 virkedager, med mindre annet er oppgitt.
Etter levering
Risikoen for varen
Risikoen for varen overføres til kjøper ved mottak.
Angrerett
Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av varen, i henhold til angrerettloven. Varen må returneres i samme stand som den ble mottatt, og kjøper dekker returfrakt.
Undersøkelsesplikt
Kjøper må undersøke varen ved mottak og melde fra om eventuelle skader eller mangler innen rimelig tid.
Reklamasjon
Kjøper har reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Eventuelle feil må meldes til selger innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.
Kjøpers rettigheter ved forsinkelse
Hvis levering er forsinket, kan kjøper holde betalingen tilbake eller heve avtalen. Eventuelle krav må meldes skriftlig til selger.
Kjøpers rettigheter ved mangel
Ved mangler kan kjøper kreve retting, omlevering eller prisavslag. Hvis mangelen er vesentlig, kan avtalen heves.
Selgers rettigheter ved kjøpers mislighold
Hvis kjøper ikke betaler i henhold til avtalen, kan selger kreve betaling, heve avtalen, og/eller kreve erstatning.
Etter handelen
Garanti
Eventuelle garantier som tilbys av selger, kommer i tillegg til kjøperens rettigheter etter lovgivningen.
Personopplysninger
DMF Handel vil kun bruke kjøperens personopplysninger i henhold til norsk lov og selskapets personvernregler.
Konfliktløsning
Eventuelle tvister forsøkes løst i minnelighet. Kjøper kan kontakte Forbrukerrådet for bistand ved uenighet med selger.