
Retur
Det er lov å angre seg! Hvis du har lyst til å foreta en retur av dine varer – les igjennom følgende informasjon:
Åpent kjøp/retur i 14 dager
Du kan benytte deg av åpent kjøp og foreta en retur av dine varer i inntil 14 dager fra du mottok pakken. Avhengig av produktet og årsaken til returen, vil vi enten organisere en henting eller sende deg en returetikett. Hvis vi sender deg en returetikett, leverer du enkelt produktet ditt til et postkontor eller pakkebutikk.
Angrerett
Retur som følge av angrerett og åpent kjøp forutsetter at varen kan leveres tilbake i samme stand som når du mottok den. Varene må returneres i sin opprinnelige tilstand og emballasje. Hvis bestillingen må pakkes om, må størrelsen og vekten på den nye emballasjen være lik den opprinnelige emballasjen og ikke overskride transportørens begrensninger. Merk at man ikke har angrerett på spesialbestilte varer eller vareprøver. På outlet-varer gjelder vanlig angrerett på 14 dager.
Du må gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av åpent kjøp innen 14 dager fra du mottok din ordre. Går det mer enn 14 dager fra du mottar din ordre og til vi får beskjed om at du ønsker å returnere varene, kan vi dessverre ikke godta returen.
Ved bruk av angrerett/åpent kjøp betaler kunde selv returfrakt.
Reklamasjon
Ønsker du retur/erstatning/ettersendelse av tilbehør som følge av mangler eller feil ved din vare? Vennligst ta kontakt med oss og legg ved bilder og beskrivelse av feil. Vi tar sikte på å svare innen én arbeidsdag. Feil montering eller feil bruk av varer gir ikke rett til reklamasjon.
Send e-post til: post@dmfhandel.no
Slik håndterer du en retur til DMF Handel
Fyll ut angrerettskjema som fulgte med pakken. Du finner også alltid oppdatert angrerettsskjema her. Send det til oss på epost og motta en returetikett.
- Pakk inn produktet godt slik at de ikke blir skadet under sending. Sørg for at produktet er i riktig eske, fortrinnsvis i den originale esken eller en tilsvarende størrelse eske som ikke overskrider begrensningene gitt av oss. Varen må returneres i samme tilstand som du mottok den.
- Fest ny returetikett over den gamle sendingsetiketten dersom du bruker samme emballasje.
- Lever produktet på posten.
Vi betaler hele kjøpesummen så raskt som mulig, men senest 14 dager etter mottak av angrerettsvarselet. Vi kan imidlertid vente med refusjon til vi har mottatt produktene. Når vi starter refusjonsprosessen, vil du motta en bekreftelses-e-post. Du vil motta refusjonen på samme konto som du brukte for betalingen.
Viktig informasjon
Ved retur må pakken hentes ut først for så å bli returnert med riktig etikett fra oss. For at pakken din ikke skal komme på avveie er det viktig at du henter ut pakken din på postkontoret og fester på returetikett, da vil returen din få et sporingsnummer og du vil se når din retur er blitt behandlet når den kommer frem til oss.
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur eller angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si at produktet skal være ubrukt og uten lukt, merker, pels fra husdyr etc. Dersom den har noen av disse tingene anses den som brukt og beløpet vil ikke kvalifiseres for tilbakebetaling.